項目名 | 内容 |
![]() |
---|---|---|
教員名 | Chunmei Huang | |
教員名フリガナ | ウォン チュンムイ | |
職位 | 講師 | |
研究テーマ・分野 | Self-regulated learning and self-efficacy in L2 learning | |
専門分野(大学院) | Teaching English to Speakers of Other Languages | |
担当科目(学部) | 英語I&II、Oral Communication I &II、Speaking in Professional Contexts、Recent Topics in English、学祭演習 | |
略歴 | 2001年〜2004年 that's Magazines 2004年〜2009年 Population Services International/China 2009年〜2014年 株式会社カレルチャペック 2010年〜2016年 株式会社Gaba 2019年〜2020年 東京工業大学(非常勤) 2024年〜2025年 獨協大学(非常勤) 2016年〜2020年 杏林大学特任教員 2020年〜現在 杏林大学専任教員 |
|
所有する学位 | Master of Russian Language and Culture, Master of Science in Education, Concentration in TESOL | |
論文・著書等を含む 主要研究業績 |
[Publication] Stoeckel, T., Tan, L.Y, Ha, H.T., Ho, N. T. P., Iishi, T., Kim, Y. A., Huang, C. & McLean, S. (2024). Estimating the Impact of Local Item Dependency in a Test of Second Language Reading Comprehension. Vocabulary Learning and Instruction, 13(2), 2126-2126, DOI: https://doi.org/10.29140/vli.v13n2.2126 Huang, C. (2023)『グローバル人材』『教養としての社会と大学』杏林大学総合政策学部編所収, 丸善雄松堂, 140〜148. Huang, C. (2022). An intermediate Japanese learner’s difficulty with comprehending authentic YouTube videos: A case study. 杏林社会科学研究, 37巻3, 4号合併号,杏林社会科学学会, 115〜140. Huang, C. (2019). Applying the PACE model to teaching the present perfect aspect. Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 36, 45-63. Huang, C. (2018). Raising awareness of English rhythm and intonation through reading aloud. Temple University Japan Studies in Applied Linguistics, 119, 8-14. Huang, C. (2018). Keynote 1 [Review of the textbook Keynote 1, by David Bohlke]. The Language Teacher, 42(6), 33-34. [Presentation] Huang, C. (2025, May 19). The effects of goal setting instruction on learners' reading achievement: An exploratory study [Conference presentation]. PanSIG, Chiba, Japan. Huang, C. (2025, May 19). [Conference presentation]. PanSIG 2025, Chiba, Japan. Stoeckel, T. Tan, L.Y, Ha, H.T., Iishi, T., Huang, C. (2025, May 19). Assessing the 98% lexical coverage threshold: A partial replication of Hu and Nation (2000) [Conference presentation]. PanSIG, Chiba, Japan Huang, C. (2024). Understanding high-beginner/low-intermediate learners’ L2 lexical inferencing processes of unknown words: A think-aloud study [Conference presentation]. 12th JALT Vocab SIG Annual Symposium, Tokyo, Japan. |
|
所属学会 | Japan Association for Language Teaching (JALT), The Japan Association of College English Teachers (JACET), 日本CLIL教育学会 (J-CLIL) | |
メールアドレス | chunmei[at]ks.kyorin-u.ac.jp | |
ひとことメッセージ | University is the time for you to discover who you are and explore what you can do. So take advantage of this time, be curious, and don't give up! |